Jak odnieść sukces w eCommerce, jaki sklep, platformę wybrać?

Od dawna myślisz o założeniu sklepu internetowego? A może prowadzisz biznes stacjonarny i widzisz, że czas przenieść go do sieci? Mamy wskazówki dla początkujących, jak odnieść sukces w branży eCommerce.

Platformy eCommerce

Aby rozpocząć prowadzenie sklepu internetowego, potrzebujesz platformy, która ci to umożliwi. Jak działa? To gotowy system, który modyfikujesz według własnych potrzeb. Dzięki temu możesz od razu działać, i to bez znajomości języków programowania. Platformy eCommerce dzieli się na SaaS oraz open-source. Te pierwsze oparte są na modelu abonamentowym, płacisz comiesięczną opłatę za możliwość korzystania z oprogramowania. Wdrożenie takiego sklepu jest szybkie, a koszt stosunkowo niski. Platformy open-source to darmowe systemy, które możesz dowolnie modyfikować, zmieniając ich kod (oczywiście, pod warunkiem, że się na tym znasz). Jeśli chcesz mieć prosty sklep, z niewielką ilością modułów, to się sprawdzi. Natomiast wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności może wymagać zakupu płatnych wtyczek lub skorzystania z pomocy specjalistów, więc platformy open-source nie do końca są tak bezpłatne, jakby się wydawało.

Co wybrać? Zależy od twoich potrzeb i możliwości finansowych. Przedstawiamy kilka najpopularniejszych platform:

1. Shopify (SaaS)

Shopify jest najpopularniejszą platformą typu SaaS na świecie, a w Polsce coraz więcej osób się na nią decyduje. Dlaczego? Ponieważ z jednej strony sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają biznes w sieci, a z drugiej daje spore możliwości rozwoju sklepu. Kilka różnych planów abonamentowych sprawia, że platformę można dopasować do swoich możliwości. Shopify opisuje dokładniej na blogu agencja WeCanFly.pl, tam zapoznasz się z możliwościami tego oprogramowania.

2. WooCommerce (open-source, WordPress)

WooCommerce to jedna z najpopularniejszych , darmowych platform, aczkolwiek dostępnych wyłącznie na WordPressa. Oprogramowanie to jest niezwykle proste, intuicyjne w obsłudze, a wprowadzanie nowych produktów stosunkowo szybkie. Dostępne są wtyczki, które rozbudowują system, a część z nich jest bezpłatnych. Jakie są wady? W przypadku dużych sklepów WooCommerce może okazać się niewystarczający.

3. PrestaShop (open-source)

PrestaShop to, obok WooCommerce, ciesząca się największym zainteresowaniem darmowa platforma. To, czego potrzebujesz, aby założyć swój e-sklep, to jedynie domena oraz hosting. Instalacja i konfiguracja sklepu nie jest trudna, dodatkowo możesz korzystać z gotowych szablonów (darmowych i płatnych), aby zmieniać jego wygląd. Oprócz tego platforma jest wydajna, oferuje dodatkowe funkcjonalności.

4. Shoper (SaaS)

Shoper jest polską platformą eCommerce, z czego wynika jej pierwsza zaleta, czyli łatwa integracja z działającymi w Polsce serwisami aukcyjnymi, firmami kurierskimi oraz programami do księgowości. To, co spodoba się początkującym, to pomoc techniczna w języku polskim, a na start zyskuje się pakiet gratisów.

Marketing w internecie

Wdrożyłeś już platformę eCommerce, zadbałeś o estetyczny wygląd i przejrzystą nawigację, a także pierwsze produkty zostały wprowadzone? Niestety, to dopiero połowa drogi. Aby odnieść sukces w tej branży, nie wystarczy dobry pomysł, wysokiej jakości produkty, które odróżniają cię od konkurencji, czy atrakcyjne ceny – trzeba dać się znaleźć.

To, o co należy zadbać w pierwszej kolejności, to pozycjonowanie sklepu internetowego, najlepiej z pomocą specjalistów. Jednocześnie, aby nieco przyśpieszyć efekty, warto zainwestować w reklamę Google Ads, która dobrze skonfigurowana, działa natychmiastowo.

Kolejnym krokiem są działania promocyjne w social mediach. Profil firmowy na Facebooku czy Instagramie to w obecnych czasach konieczność. Przy czym nie mogą być one jedynie sposobem na umieszczanie informacji o produktach, trzeba użytkowników czymś zachęcić, zaangażować, przedstawiając np. pracę od kuchni, czy ciekawostki z twojej branży. W obu tych serwisach można też utworzyć sklep internetowy i oznaczać swoje produkty na zdjęciach.

Inne działania marketingowe, to m.in. współpraca z influencerami, newslettery itd. I, choć teraz wydaje się to kosztowne i przerażające, gdy zgłębisz każdy z tych tematów, szybko okaże się, że częścią rzeczy możesz zająć się sam, a przynajmniej na początku, gdy dopiero rozkręcasz biznes.

Polecamy:
Nadanie paczki w Paczkomacie InPost szybko i wygodnie – sprawdź dlaczego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *